Alla inlägg under april 2015

Av Frida Karlsson - 28 april 2015 20:55

I dag har jag och E kört H till Upplands Väsby där vi lämnade över H till sin mamma, vi hann även med en liten shopping på Hööks;) Men det jag behövde va slut,,

Men innan det så hann vi även med ett tandläkarbesök för E ,


Larsa och jag har lekt på ridbanan, vilket resulterade i att hela ligan hade spel och for som tokar ...

   

Sen så satt jag fart och gjorde klart lavendel rabatten

 

Så kort och konsist...

Av Frida Karlsson - 27 april 2015 19:14

Nu kör vi med korta meningar och mer bilder;) Så kanske det blir lite ruljans på sidan ändå...


Måndagen började redan vid midnatt med detta troll som inte ville sova

 

För att sen när det var dags för skolan ...

 

Sova som en stock, sen sov hon tydligen resten av skoldagen också...


Jag har hunnit med o göra mig fin i håret

 

Och jag har varit och lekt med Larsa, idag provade vi bett och mös lite, förkylningen verkar vara på upphällningen så i morrn ska vi nog få till ett litet lätt pass..i guess

       

Nu middag och sen godnatt, tack o lov en natt med extern assistent

Av Frida Karlsson - 26 april 2015 14:40

Har en rätt så soft söndag, solen skiner och det är riktigt skönt ute . Men själv ska jag strax gå och sova några timmar inför nattpass med trollet.


Larsa är fortfarande lite för snorig så vi avvaktar en dag till....men glad o nöjd när man kommer ut i hagen och myser lite och har man som idag en stor vid bal med mat i släptåg , ja då kan det bara bli ännu bättre...

       

Småfolket roar sig med o leta efter sniglar och myror

 


Och efter stall så fortsatte jag med min lavendelrabatt

 

Så en helt vanlig och lugn söndag med andra ord.  

Av Frida Karlsson - 25 april 2015 14:32

Denna vecka som gått har vi 

satt staket

   

Vi har varit och löshoppat

       

Vi har fixat ett rum

   

Larsa har även fått skor på sin fötter, blivit tömkörd och sköter sig ypperligt bra för tillfället

men tyvärr så har han även blivit rejält förkyld så jag får suga på karamellen några dagar då han behöver vila sig frisk. 

Nya tag på måndag hoppas jag.

Men dessvärre så är bilderna från dessa dagar borta då klövas råkade radera precis allt från telefon..

Hopp o Hej...

Av Frida Karlsson - 9 april 2015 16:46

Gäller o passa på när solen skiner och man kan använda sig av en tvilling. I dag tog vi med Lörk som snutte och det gick utomordentligt bra. Travade vägen fram o tbx, dock så var det lite hårt och lill Lars blev lite öm i hovarna men det bekom honom inte mer än att han letade reda på ett lite mjukare ställe.

Sen vid sista diket så är det avsittning och skritt för hand hemåt, då är han så nöjd;)

     

I övrigt så är han inte så liten som ni ser på sista kortet, han ser ut som en ponny men när han står brevid lörk så ser man att dom är lika stora...Nu är det vila i tre dagar sen blir det sedvanliga Risingerundan för hand och motion för tant..
 

Av Frida Karlsson - 7 april 2015 12:49

I dag var det ridning för Larsa, tog tillfället i akt o utnyttja ena tvillingen som var ledig. Valde o ta vägen med mig som snuttefilt samt att jag fick gratis motion även om jag trodde jag skulle få ett astma anfall på vägen;)

Jag hade honom i lina första biten till spökhuset , sen kopplade jag loss och vi joggade vidare. Efter en liten stund så passerade han sin snuttefilt och tog säkra kliv framåt. Så i morgon ska vi göra samma sak fast med lörk som snuttefilt;)

strax vid sista diket innan backen så hoppade E av och vi promenerade sista biten hem med en nöjd Larsa

   
 
 

Av Frida Karlsson - 5 april 2015 16:10

I dag stoppade vi in Grabbarna grus i transporten och gav oss av mot Happsta ridhus för o löshoppa. Bägge två gick fint in och stod sen snällt ( S & L har ju kamera så man ser precis vad som händer)

 

Väl framme så lastade vi ut och gick in i ridhuset och till bådas förvåning och lite förskräckta så stod det en liten häst därinne och till råga på allt så var han två färgad mkt märkligt och lite otäck. Men efter en liten stunds fundering så va han rätt okej ändå.


Jag utnyttjade mästerfotograferna utan o nämna några namn vilket resulterade i nedanstående klipp;) Den bruna  fick vi bara se rumpan på några gånger...så blir det när den ena glömmer bort o fixa videokameran;)

Men båda skötte sig bra, den bruna som hoppade för andra gången i sitt liv gjorde det riktigt bra och vi slutade på topp. Larsa testade vi lite mer och höjde upp hindren till 1 m men dom såg ut och kändes som 1.30 , han slog i en gång och blev lite osäker och stannade en gång efter det vilket syns på första filmen. Men rättade till sig fint, synd bara att man inte får se hela språnget som han gjorde väldigt bra. Sen gav vi oss och dom fick hoppa en varsin gång på ett lågt hinder innan vi packade in och åkte hem i ruskvädret.



 
   Det var två trötta grabbar som kom hem , men väldigt nöjda

 

Men nästa gång kör vi hemma och inväntar löshoppning för Johan Becker i Vallby/Rasbo om någon vecka. 


Av Frida Karlsson - 3 april 2015 15:32

På långfredag ska man visst sitta still och inte gör något alls finns det som som säger. Men i dagens samhälle så funkar det inte riktigt så, utan alla affärer är öppet som vanligt och vi dödliga krattar i trädgårdar eller roar oss i stallet i stället;)


Efter 2 dagars tömkörning och en vilodag så passade vi på o ta en promenad i det fina vädret i stället, vi går Risinge rundan en gång i veckan och hoppas varje gång att det ska dyka upp farliga saker som stora traktoret människor på cyklar etc...men icke icke, Det farligaste i dag var två människor som gick i en av kohagarna o strosade. Men pojkarna kändes trötta, tror minsann att i alla fall den grå är i en växtperiod, syster yster vad tror du

 

Men innan promenad så är det den vanliga sysslan o sanera sanera och sanera lite till...dom fäller som tokar och är för det mesta inpackade. Men som tur är så är dom snälla och står snällt stilla ute på stallplan medans vi frustar o pustar;)

Larsa ser mest trött ut på bilden...


Efter promenad så blev det hagfix och lite annat, vi passade på o flytta hötunnorna till en något torrare plats

 

Och kompisar som dom är den grå och fox så gör dom det mesta tillsammans....

 

Vi avslutade stalldagen med o lassa hö så nu klarar vi oss till sommaren utan problem...

 

Så nu efter en god lunch ska jag anamma långfredagen och göra absolut ingenting;)

 

Ovido - Quiz & Flashcards