Alla inlägg under november 2011

Av Frida Karlsson - 29 november 2011 13:51

 

I dag börjar vi med lite julstök..Pepparkakor och Saffransbullar med vanilj står på schemat...Sen gäller det o frysa in så mycket som möjligt annars försvinner det så lätt;)

Av Frida Karlsson - 27 november 2011 23:04

Nu på kvällen kom första snön..dessvärre så lär den vara borta i morgonbitti! Annars har det varit en grå tråkig första advent...Var upp till stallet för första gången på några dagar, va skönt o bara gå omkring o mocka lite o fixa o dona Lotta och Lurk fick komma in tidigt i dag vilket dom nog tyckte var väldigt skönt då det mer eller mindre vräkte ner ....I morgon hoppas jag på lite roligare väder, vill rida!!!


Annars så har jag tillbringat dom senaste 4 dagarna på sjukhuset med trollet som åkt på en rejäl lunginflammation, men sista dygnet var inte bara jag less utan även trollet...så tack och lov så fick vi åka hem idag.. Och nu hoppas jag att det är slut på sjukdom och elände för det här året...

 

Så här tråkigt är det på sjukhuset....Eller i alla fall på akutrummet!!

Av Frida Karlsson - 22 november 2011 19:22

I helgen har det varit årets sista tävling som blev ett KM, Lotta skötte sig och avslutade säsongen på en fjärde plats och 68% klart godkänt...Hon har också gjort årets sista träningspass för Wieger i måndags..så nu blir det fokus på kondition och lite vila innan det drar igång i slutet på januari igen!!

Har försökt ladda ner ett klipp från träningen Wieger him self tog en liten tur..fokus är deep in the neck..märktes att hon var lite trött efter tävlingen dagen innan..men arbetsvillig som hon är så jobbar hon på ändå!! I dag fick hon en välförtjänt skritt tur i skogen..


 

Ska även försöka få till lite bilder..men det är bra trist nu när geggan har kommit tillbaks igen..

Av Frida Karlsson - 18 november 2011 17:38

Har varit en lugn fredag tog en rejäl sovmorgon efter att hästarna fått komma ut...mycket välbehövligt! Sen for jag upp till stall och klippte Lotta Larsson som hon numera heter den lilla grisen;) Klippte bara hals och vid sadelgjord, får bli en helklippning sen i feb när träningarna drar igång ordentligt!!

 

Lotta Larsson spanar....


Alla bänglarna är på plats, så det lär inte bli många lugna stunder under helgen..men lite tid för vila ska man nog lyckas klämma in någonstans!!


Sen är det väldigt drygt att det blev sånt plötsligt väderomslag..från o ha haft fina mjuka vägar en mjuk o fin ridbana så blev allt stenhårt, så nu hoppas jag faktiskt att det kommer snö på det här relativt snabbt!!

Av Frida Karlsson - 7 november 2011 18:00

I dag körde vi på en nästan heldag i Uppsala....Trollet skulle in till Olmed och kolla över sin korsett och som vanligt tar det sin lilla tid!! Monstermannen fick ledigt från dagis för o följa med...han tyckte att dagens mest spännande var när vi irrade runt i kulvetarna för o hitta en genväg från sjukhuset över till Olmed, men tillslut så hittade vi den o hej och hå va jobbig den var..ständigt upplut med rulle, jag vet i alla fall vart jag ska hålla till när Trollet ska operera ryggen   

 

Sen var det bara o fara hem igen, lämna Trollet på kortids, handla och ta en snabb sväng för o kolla till dom stora fyrbenta!! Tänkte göra ett litet Lillo inlägg någon dag framöver.....


Ha det så gött o nov mörkret!!

Av Frida Karlsson - 6 november 2011 22:08

Kände att jag behövde förnya mig lite ..Så jag hittade den här sidan och hoppas att jag tycker det fungerar bra..


Så nu kör vi

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards