Alla inlägg under januari 2012

Av Frida Karlsson - 29 januari 2012 14:23

Här händer det inte speciellt mycket just nu ...vi försöker för glatta livet ta oss upp över ytan igen efter diverse motgångar med feber , snuva och elände.....men vi börjar se en ljusning!!

Lotta och svarten tycker vi är väldigt tråkiga men den som väntar på nått gott.....


Så förhoppningsvis blir livet lite roligare snart!! 


Av Frida Karlsson - 22 januari 2012 16:21

I dag körde vi gårdagens tolkning i repris..fast med annan häst och annan åkare....I dag var det Holst tur o bekänna färg, vilket han tyvärr gjorde, jag såg fram emot ett gott skratt...men icke icke, får nog vänta tills det är före på stora ängen bakom stallet, då händer det!!!

Men jobba på det fick dom.....


I morrn är det Wieger och som det känns nu med feber och skit så blir det herrn som får ta sig en tur på Lotta, men det blir nog bra det också!! Ska absolut ta med mig kameran så bildbevis kommer.....
  

Av Frida Karlsson - 21 januari 2012 16:24

Med min vanliga otur så ligger jag här hemma med feber och hosta 2 dagar innan årets första Wiegerträning..så nu är det 100% kurering som gäller...Under tiden så roar tjejerna Lotta Larsson så gott det går och i dag var det det här som stod på agendan...

Ursäkta den skakiga handen...Man kan säga att Lotta tyckte detta var toppen!! Perfekt motion och lita lagom skoj och en lite övertänd lotta Tjohoo!!!

     

En mycket nöjd fröken som fick en chans o göra av med lite överskottsenergi!!!
  

Av Frida Karlsson - 9 januari 2012 21:17

Och självklart var det Bältros..jättekul...så nu är det medicinering för mig i 7 dagar 6 tabletter 3 gånger om dagen jihooo eller NOT!! Så ingen träning som det känns nu i alla fall för jag mår illa och är yr ..tydligen en väldigt vanlig biverkning av medicinen. och jag glömde trött..skulle kunna sova hela dagen!!

 Så här snygg är jag på vänstra sidan...bortse från valrossmagen bara;))


I övrigt så börjar det bli lite kyligare ute...men passar bra då Lotta Larsson gjort sig lite illa på ena ballen bak..ingen större fara men det är skönt att dom inte går runt i 2 dec lera....

Bjuder på en liten bildbomb från höst och vinter...


E rockar loss i köket...

 

Lotta efter höstens sista Wiegerträning

 

E är med såklart!!

 

Trollungen nattsuddar...

 

Rockern röjer framför Idol...

 

En rödögd och sliten morsa...

     

E myser i sängen hemma hos mormor...


Thats all folks...

      

Av Frida Karlsson - 8 januari 2012 18:17

Har haft ryggproblem i snart en vecka i hållande smärta och nästan som bedövad på ena sidan...var ner till läkaren förra veckan men vi antog att det nog var en muskel som fått sig en smäll..Men nu verkar det som det inte alls är en muskel utan BÄLTROS...hur kunde det här hända...

"Det första symtomet på bältros brukar vara en intensiv smärta i ett område på huden. Efter en till tre dagar uppstår en rodnad på huden där man har ont, och snart får man också blåsor. I början är blåsorna klara, men de mörknar efterhand och inom en till två veckor har blåsorna torkat ut"

Och blåsorna kom för någondag sen..så nu blir det ytterliggare ett besök hos farbror doktorn...SUCK


I övrigt har det annars varit en bra helg..Lotta är på G , det enda som är tråkigt är det hårda och isiga underlaget..men vi kämpar på med lite längre skritt turer och jobbar på så gott det går! Ska försöka ta mig ner till något ridhus nästa vecka hade jag tänkt, för snart är det dags för Wieger träning och då gäller det o ligga på topp;)


Så här ser det oftast ut när vi är ute på tur....

Lotta Larsson och hennes hund som hon faktiskt börjar tycka om mer och mer;)


Och sen när man kommer hem till stallet så blir livet genast ännu bättre om man är en fyrbent hungrig sak

   

Mycket snö vi har ..eller hur!!


NU ska jag ta min bältroskropp och dra mig mot soffan....


Ovido - Quiz & Flashcards